اخبار روز

تحلیل میدان، موضوع جذاب مخاطبان به افق فلسطین است

تحلیل میدان، موضوع جذاب مخاطبان به افق فلسطین است

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلویزیون از همان روز آغاز درگیری‌های فلسطین و رژیم جنایت کار صهیونیست تلاش کرد آخرین اطلاعات و اخبار را در اختیار مخاطبان قرار دهد. شبکه افق از دوشنبه شب ۲۴ مهر ۱۴۰۲ پخش برنامه زنده «به افق فلسطین» را آغاز کرد که گفته شده است هدف این برنامه پاسخ به شبهات و ناگفته‌ها است. از این رو به گفتگو با تهیه کننده این برنامه پرداختیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: ساعت کاری بچه‌های به افق فلسطین چگونه است؟

حسین قاسمی تهیه کننده به افق فلسطین گفت:  گفته می‌شود ۷ ساعت درگیر آنتن به افق فلسطین هستم؛ اما اشتباه می‌گویند و ما از ۲۴ ساعت تنها دو ساعت استراحت داریم آن هم برای اینکه ۱۲ ظهر آغاز اتفاقات برنامه‌ها را میزنیم و ۸ شب انتن می‌رویم. گاهی ۹ شب سازمان زنگ می‌زند که حضور داشته باشیم و مجدد حضور پیدا می‌کنیم و برنامه ۱۰ شب فردا تمام می‌شود که ما در ۲۴ ساعت تقریبا دو ساعت استراحت داشتیم. این اتفاقات سخت است و درحال حاضر که برنامه کمی نظم پیدا کرده است و به یک قاعده رسیده‌ایم همه بچه‌ها قبل از ساعت ۳ سر برنامه هستند،   اتاق فکر برنامه شکل می‌گیرد، با کارشناس مدارم صحبت می‌شود تا روی آنتن دچار مشکل نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان: از سختی‌هایی که خانواده درگیر هستند بگویید.

همه بچه‌های به افق فلسطین ساعت روز و شب خود را تغییر داده ایم یعنی تقریبا بچه‌ها ۱۰ می‌خوابند و ۴ بیدار می‌شوند و تا روز بعد بیدار هستند تا برنامه را پیش می‌بریم. البته همسر بنده ساعت کاری خود را با من تنظیم کرده است تا دچار مشکل نشویم، اما باز هم مسائل خود را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: بیشترین جذابیت برنامه برایتان کجا بود؟

 اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته تجربه کردیم کاش زودتر رخ می‌داد. زیرا ما دو استدیو داشتیم و هر مجری در دو استدیو قرار داشتند و بعد تصمیم گرفتیم دو مجری در یک استدیو حضور پیدا کنند. این صحبت و بداهه گویی دو کارشناس به شدت مخاطب گرفته است  و مخاطب دوست دارد عامیانه‌تر صحبت شود و مجری کت شلوار پوشیده و اتو کشیده مقابل دوربین ظاهر نشود. شوخی‌هایی که موسی با حسینی انجام می‌دهند بسیار به مذاق مخاطب شیرین آماده است و اگر من بودم برنامه را طنز سیاسی می‌کردم؛ اما باید نخبه‌گاهی برنامه را حفظ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اینکه المیرا شریفی مقدم ممدتی مجری به افق فلسطین بود، قصد تغییر مجریان را دارید؟

نه،   حیف است؛ قصد تغییر مجریان را ندارم. مخاطب خود را گرفته ایم و بهتر از آقا سید و آقا موسی نداریم. بالاخره مجریانمان بیش از ۲۰۰ روز در جریان اتفاقات و رویداد‌ها هستند و حیف است که این عزیزان را فقط به دلیل یک اتفاق رسانه‌ای از دست دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: از واکنش‌ها در فضای مجازی  برایمان بگویید.

هیچکس نیاز نیست مار ا بشناسد؛ زیرا معمولا عوامل پشت صحنه شناخته نمی‌شوند و معمولا  برای برنامه یک آیدی داریم که مخاطب به صورت دائم با ما در ارتباط است و در صفحات مجازی داخلی و خارجی بازخورد‌های بسیاری داریم که چرا فلان اتفاق افتاد یا چرا مجری خندید. مخاطب دقت بالایی دارد و این برایمان جالب بود که مخاطب پیگیر ماجرا است و نباید کارشناس می‌خندید و من خودم با مخاطب صحبت کردم که این خنده برای ادامه فلان جمله بود و مخاطب پیگیر بود و همه چیز برایش مهم است و ما هم سعی کی‌کنیم مخاطب در ساعت ۸ که تایم گل برنامه‌ها است برنامه خوبی داشته باشیم. البته برخی در صفحات مجازی ما را دنبال می‌کنند  و برخی قسمت‌هایی که نتوانستند تماشا کنند از آن طریق مشاهده می‌کنند که این برایمان خیلی جذاب است.

باشگاه خبرنگاران جوان: بیشترین موضوعی که مخاطبان دنبالش هستند چیست؟

تحلیل میدان و اینکه دقیقا در میدان چه خبر است، موضوعی است که مخاطبان بیشتر به دنبال آن هستند. ما از وقتی که توانستیم آیتم آقا موسی را تصویری کنیم  و مخاطب این موضوع را تصویری مشاهده کند که رفح کجای میدان است این امر تصویر ذهنی مخاطب را کامل کرده است و می‌داند که دقیقا چه اتفاقی رخ می‌دهد.  

ما خیلی تلاش کردیم که در کنار تحلیل‌های خبری یک سری داده تاریخی را به روز رسانی کنیم، زیرا مجموعه‌ای از اتفاقات رخ داده است که امروز ما به چنین چیزی رسیده‌ایم  و ما با کارشناسان عزیزمان در حال ضبط چنین مواردی هستیم و سعی کردیم با آیتم‌های ضبطی که برای مخاطب نگاه تاریخی دارد  را ساپورت کنیم.

شایان ذکر است در قسمت اول حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور و محمد قوچانی فعال رسانه‌ای میهمانان ویژه برنامه بودند.  

خبرنگار: زهرا بالاور

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا